barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzolar barzolar barzolar barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani
 Kiszel Kati -
KiszelKati.hu

Nagykovácsi úti torlódások

(Fotó: Fülöp Katalin)

A tegnapi és mai napon több üzenetet, hívást, jelzést kaptam a közlekedés tarthatatlan helyzetéről, és hogy olvasom-e, illetve olvassam a különböző Nagykovácsi csoportokat a facebook-on. Bevallom, csupán részleteket olvastam a több száz hozzászólásból, azonban az, hogy nem keresgélem facebook szerte a bejegyzéseket, és nincs érkezésem a kommentek elolvasására és megválaszolására, nem jelenti azt, hogy az önkormányzat és a hivatal ne foglalkozna településünk közlekedésének nehézségeivel. A kivitelezővel közösen igyekszünk a körülményekhez képest a lehető legjobb megoldást alkalmazni az adott helyzetre (pl. kézi forgalomirányítás).

Ezúton pedig köszönjük a sok segítő tanácsot.

Néhány háttér információ:

  • A Magyar Közút kezelésében lévő útszakaszon csak az általuk kiadott engedély birtokában történhet munkavégzés. Ez az engedély augusztus 17-én került kiadásra, melyet a kivitelező cég augusztus 18-án kapott meg. Ez a magyarázat arra, hogy miért nem történt korábban ezen a szakaszon munkavégzés.

  • A megfelelő forgalomtechnika biztosítása a Magyar Közút Nonprofit Zrt. feladata, amely nem tudott rendelkezésre bocsátani olyan lámpás irányítást, aminek lámpáit a két irányból különböző hosszúságúra lehetne állítani.

  • 2 méter mély gödörben a munkavédelem nem engedi az éjszakai munkavégzést, mert rendkívül balesetveszélyes. (A meglehetősen embertelen körülmények között (hőségben, agyagos sárban, sűrű porban, a sebességkorlátozás ellenére száguldozó autók mellett) dolgozó munkásokat is hazavárja egy-egy család…) Viszont amikor már az aszfaltozásra kerül sor, lesz éjszakai munkavégzés is. Jelenleg is van olyan brigád, amelyik 2-3 műszakban dolgozik.

  • Remeteszőlős és Nagykovácsi polgármesterei között folyamatos párbeszéd folyik, amelynek eredményeként mentő, tűzoltó, rendőrség Nagykovácsiba jutásának szükségessége esetén biztosítják a Remeteszőlősön való áthaladást, azonban képviselő-testületi határozat alapján a Patak sétányon forgalomkorlátozást léptettek életbe az átmenő forgalom radikális megnövekedésének megelőzése érdekében. A képviselő-testület döntését a polgármester önhatalmúlag nem változtathatja meg.

  • A ma reggeli hatalmas torlódás okozója egy baleset volt.

  • Az Amerikai Nemzetközi Iskolában augusztus 24-én megkezdődött a tanítás.

  • Ne feledkezzünk meg arról se, hogy csatornázási munkálatok nélkül is meglehetősen nagy torlódás szokott lenni a Nagykovácsi úton a reggeli és délutáni órákban, olyankor se folyamatos a haladás.

  • A sebességkorlátozó tábla betartása mindannyiunk érdekét és védelmét szolgálja. Az emberéletnél és az egészségnél fontosabb érdek nem lehet. Ráadásul egy-egy balesettel akár órákra megbénulhat egész Nagykovácsi közlekedése.

  • Ajánlatos szeptember hónapban 20-30 perccel hosszabb menetidővel számolni a máskori év közbeni csúcsidőhöz képest is (ami alapból kétszer hosszabb idő, mint a nyári közlekedéskor).

Tudom, nagyon nehéz toleranciával és megértéssel viselni ezt a sok kellemetlenséget, mégis kérem mindenki megértő kitartását a közös jó cél érdekében, várhatóan szeptember végéig. Köszönöm türelmüket.

„Nem igen találjuk meg zsúfolt napjaink lazítási lehetőségeit. Talán komikusan hangzik, de pl. a sorban állás, a várakozás idejét nem feltétlenül csak bosszúságként lehet megélni. A várakozás lehet egy ajándékba kapott nyugodt időszak is, ami alatt sok mindent végiggondolhatunk, kifújhatjuk magunkat – ha igényünk van rá és képesek vagyunk ezt a fél órát ebből az aspektusból megélni.” (Popper Péter)

 

Vissza