barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzolar barzolar barzolar barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani
 Kiszel Kati -
KiszelKati.hu

A facebook és én

Az utóbbi években sokat változtak a kommunikációs lehetőségek. Gondolok itt elsősorban a virtuális világra. Sose hittem korábban, hogy eljön az az idő, amikor egy közösségi hálóra minden nap ellátogatok, tájékozódom ott, olvasom a barátok posztjait, számomra fontos dolgokat osztok meg az ismerőseimmel. Ma már pedig így van, az életem része lett napi szinten a facebook olyannyira, hogy már szándékos figyelmet kell fordítanom arra, hogy bizonyos fokú függőséget ne okozzon. A telefonomon nem állítom be ezt az alkalmazást, munkaidőben nem nyitom meg ezt az oldalt, kizárólag a szabadidőmben használom a facebookot. Éppen ezért gyakran előfordul, hogy elszalasztok hozzászólásokat, posztokat, amiket nem kimondottan nekem szántak, de rólam vagy az önkormányzati vezetésről szólnak. Nagyon szívesen beszélgetek önkormányzati kérdésekről is a facebookon, de azt mindenkinek tudnia kell, hogy az éjszaka közepén, amikor éppen gép elé kerülök, nem állnak adatok rendelkezésemre, meg egyébként se vagyok minden ügyek tudója, hiszen azért van a hivatali apparátus, hogy mindenki a szakmailag hozzá tartozó kérdéseket kezelje, azokban az ügyekben járjon el. Egy csomó felmerülő szakmai kérdésre nem fogok tudni válaszolni, maximum továbbítom az illetékesek felé, de sokkal gyorsabban haladhatna egy-egy ügy, ha azonnal az illetékes kaphatná meg a kérdéseket és nem én tolmácsolnám, amikor éppen véletlenül észreveszem a facebookon a jelzést. Tudom, sokszor jólesik az embernek, hogy valahol leírhatja a bosszúságait, szapulhat valakit és erre helyeslő és megértő megnyilvánulásokat kap, de nem gondolom, hogy ez jelentősen előbbre tud mozdítani egy-egy ügyet. Például az ünnepnapok alatt is a csatorna kivitelezője rajtam keresztül, a facebook bejegyzésekből tudta meg, hogy milyen károkat okozott az időjárás (ki tudja hány órás késéssel?) ahelyett, hogy közvetlenül hozzá érkezett volna a panasz és gyorsabban eljárhatott volna, hiszen ügyeletes brigád ünnepnapokon is működik. Azt gondolom, nem várhatunk intézkedéseket és eredményt egy zárt csoportban leírt megjegyzéseink és posztolt fotóink hatására. Ugyanezeket a képeket el lehet küldeni közvetlenül a kivitelezőnek is, ha tényleg az a cél, hogy a baj orvosolva legyen. Természetesen, ha ilyesmivel találkozom, igyekszem intézkedni, de mi van, ha ezen a hétvégén nem olvasom a bejegyzést? És vonatkozik ez minden egyéb dologra is. Ha pl. nincs víz, az a DMRV-re tartozik, ha nincs áram, az az ELMŰ-re, ha a havat rossz helyre kotorják, az a Jäger Kft-re, és sorolhatnám hosszasan a szakterületeket. Persze köszönöm nagyon az információkat, ezek fontosak, de megnyugtató megoldást inkább a szakemberek tudnak nyújtani, feltéve, ha tudnak a problémáról.

Egyébként érdekes módon a baj és a „szidnivaló” mindig felkerül a facebookra, de amikor az megoldódik, már ritkán kerül posztolásra…

„Miért bíznak meg oly kevéssé egymásban az emberek, miért takarékoskodnak annyira az "igazi" szavakkal? Néhány mondattal néha hatalmas nehézségeket és félreértéseket lehet megoldani!” (Anna Frank)



Vissza