barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzolar barzolar barzolar barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani barzo mekani
 Kiszel Kati -
KiszelKati.hu

Problémamegoldás?

Az utóbbi időben gyakran bukkan fel a facebook-on, hogy Nagykovácsiban milyen szolgáltatások hiányosak, nem megfelelőek, milyen fejlesztésre szorulnának már évek óta. Néha találkozom ezekkel a bejegyzésekkel, sokszor viszont bizonyára nem. Ahányszor ilyet olvasok, minden alkalommal elcsodálkozom, hogy valóban úgy gondolják az emberek, hogy egy facebook bejegyzésre el fog indulni bármilyen intézkedés vagy eljárás? Meg fog oldódni ezáltal bármilyen probléma? Tényleg azt feltételezik, hogy eljut az illetékesekhez a panasz, a kérdés, a kérés, az elvárás? Szerintem nem kell csodálkoznunk azon, hogy egy-egy facebook bejegyzés hatására semmi nem történik, nem áll be változás, szolgáltatási színvonal emelkedés. Biztos vagyok benne, hogy sem a Posta Zrt, sem az Elmű, sem a NATÜ, sem az Elamen Zrt, és elmondhatom a Polgármesteri Hivatal dolgozói se fürkészik a facebook bejegyzéseket, vajon hol bukkan fel velük kapcsolatosan reklamáció? Meggyőződésem, hogy a valódi illetékeshez való fordulás lerövidítheti a problémák elintézésének útját, gyorsíthatja azok megoldását.

Ma viszont a korábbinál is nagyobb csodálkozással olvastam egy másolatként kapott, a Posta Zrt. egyik vezetőjéhez intézett levelet. A panaszlevél végén a Posta Zrt. vezetősége felé ezt a javaslatot teszi a levél írója: "Kérem vegye fel a kapcsolatot Nagykovácsi polgármesterével, hogy milyen segítséget tud adni ehhez az Önkormányzat?" Mármint ahhoz, hogy a postai szolgáltatások gyorsabban, magasabb színvonalon és zökkenőmentesen működjenek...
Kíváncsi lennék, milyen segítségre gondol a levél írója, és vajon miért küldi a Posta Zrt. vezetőjét hozzám, és vajon miért nem veszi fel velem közvetlenül a kapcsolatot maga a levél írója és jelzi felém, hogy tőlem vár megoldást.

Már megint az információáramlásnál, illetve annak hiányosságainál tartunk. Vajon megtanuljuk valaha, hogy a nehézségekkel közvetlenül az illetékeshez forduljunk, egészen pontosan ahhoz, aki segíteni tud a problémánkon? Nincs is annál rosszabb, mint amikor az érintett tudja meg utoljára, hogy segítenie kellett volna egy olyan helyzetben, amiről semmit sem tudott. És közben lehetséges, hogy a segítség csupán egy karnyújtásnyira van...

"A tisztázó megbeszélés nevében benne van, hogy miről szól: a letisztázásról. Még csak nem is a megoldás megtalálásáról vagy a béke megteremtéséről van szó, bár nagyon jó lenne, ha ez történne. A tisztázás célja, hogy kiterítsük a lapjainkat, és nyíltan beszéljünk arról, amit eddig besöpörtünk a szőnyeg alá." (Barbara Berckhan)

Vissza